آزادی

رهایی از بند بسوی معبود

آزادی

رهایی از بند بسوی معبود

کاربران به تبلیغات انتشار یافته فضای مجازی اعتماد نکنند

س فتا زنجان تاکید کرد:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز ازحساب بانکی در زنجان خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و بانکی یک ضرورت است که متاسفانه برخی از شهروندان در این موضوع غفلت می‌کنند. 
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو درتشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت شکوائیه مبنی بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی مهاجرت به کشور انگلستان، موضوع ضمن تشکیل پرونده، تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه انجام شده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهمین به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی، با اخذ دستور قضایی، متهمین از سوی پلیس فتا زنجان جلب شدند.
 

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: دربازجویی‌های اولیه متهمین منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شدند ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان این پلیس به بزه ارتکابی معترف شدند.
 

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهمین با درج و انتشار آگهی مهاجرت به خارج از کشور و پس از سوء استفاده از اعتماد قریانیان با دریافت اطلاعات شخصی آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمودند.
 
وی با بیان اینکه دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است، گفت: از کاربران انتظار داریم به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (110) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد